04-05-2015

Week 42: 20 tot 26 april 2015

Emmie's vertrek
Een fotoruil via laptops en harde schijven nam plaats bij ons thuis. Al de avonturen die we samen beleefden werden op die manier doorgegeven. Eerst aten we afhaalchinees en dan gingen we aan de slag.


Toen was de tijd daar om met spanning te vertrekken! Emmie was mega-zenuwachtig voor haar trip Kaapstad-Doha-Barcelona-een weekje Malaga- twee jaar Nederland! Succes gek vriendinnetje, tot in België of Nederland!





Zip Zap
Droefheid is ons allen overvallen. Op maandag zag ik ze nog, ze straalde! Ze had 4 dagen eerder een behandeling doorstaan en ze stond al weer op de werkvloer. Ik zei haar nog dat ze een sterke madam was! Toen ik vrijdag de bureau van Zip Zap wou binnen stappen, hield Tania me tegen. Ze vertelde me met veel tristesse dat Zizi donderdag overleden was. Ik kon mijn oren niet geloven. De tranen die van mijn wangen rolden kon ik niet bedwingen. 



De kinderen van Zip Zap brachten vrolijkheid. De groep jongens die een éénwieler-act in mekaar moeten steken, hebben dankzij Dezz en ik de motivatie terug gevonden. En kijk, ze kunnen zelfs touwtje springen met hun éénwieler!




Keramiek
Er zijn wat contrasten in ons atelier. Het grote beest van Olivia en mijn mini juweeltjes.



 

De natuur in
- MTB in Contermanskloof
Filip maakte een filmpje met zijn 'gewonnen' GoPro en ik kleurde nog eens in mijn kleurboek. Dat deed ik omdat de oma van Filip nu ook aan 't kleuren is, zalig.



- Een hike met the Ramblers
We klommen naar de mooie Cécilia waterval. Om de watervalfoto's levensecht te maken werd mijn rug helemaal nat, haha.




 - Newlands Forest met Lyn en Kylie
We maakten samen een kleine wandeling doorheen het groene bos. Al dat groen deed deugd, want de hete zomer maakte alles dor en geel. Paddenstoelen = herfst.







Verwennerij
- The Creamery
Huisgemaakt ijs, dat heeft goed gesmaakt! Lyn durfde zelfs een extra potje te bestellen.



 

- Intsangu in Observatory
Ik bestelde een short en een broek die Sizwe op maat zal maken. Een herinnering aan Zuid-Afrika, want het zal mét een Afrikaprint zijn. Volgende week zou de short klaar zijn. Ik ben benieuwd.




- Op bezoek bij Licia en Francesco
De Italiaanse collega van Filip nodigde ons uit in hun nieuwe appartement. Licia had heerlijke pizza's gemaakt en de 'arancini', gefrituurde rijstballen waren overheerlijk. En dan mogen we de appelcake niet vergeten, amaai, veel gegeten! Hun zoon Giovanni was de hele tijd Spiderman, dus Francesco en ik ook eventjes...


 



Rugby
We gingen nog eens kijken hoe de Stormers wonnen tegen de Bulls en dat met 15-13. Het kon spectaculairder, met meer try's bijvoorbeeld, maar ze zijn gewonnen en dat is het belangrijkste!






Contact met België
Skype
We leerden papa een brief scannen
en die doorsturen naar Filip.
An en Lili, zo gezellig!
Filip wil rustig kunnen kijken naar Sporza terwijl ik Skype.
De jarige Roos houdt erg veel van haar zus.

Post
Nadia en David stuurden ons een Paaspakket. Lief.

Overstroming
Ons terras stond onder water! Geen regenwater, wel vuil en stinky rioleringswater... Gelukkig regelde de huisbazin supersnel een loodgieter die het kon oplossen. Hij haalde een plastieken zak uit de buizen!



Om de overstroming te vergeten bakte ik een appelcake.
Mopje van de week

De dansende supporter maakte er samen met de pom-pom-girls een feestje van.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten