11-05-2015

Week 44: 4 tot 10 mei 2015

Filip is 34!
- Lunch in de zon bij UCT
Het was een gewone werkdag, dus ging ik naar de unief om samen met Filip te lunchen. Thuis deed hij het verjaardagskaartje van Kat en Saar open. Dat lag al sinds juli in onze kast te wachten om op 4 mei geopend te worden. Zo plezant!


- Moonlight Mass
Een sportieve avondactiviteit is ideaal voor mijn liefje. Daarom kwam het goed uit dat het volle maan was en dat er dan in Kaapstad een heuse fietshappening plaats vindt. We deden voor de tweede keer mee en Kylie en Jesse waren er ook bij.


 

- Uit eten bij The Pot Luck Club
In The Old Biscuit Mill op de zesde verdieping van de silo gingen wij met zicht op Lion's Head tapa's eten.

Tapas kiezen, niet gemakkelijk.
De keuken was er klaar voor.
Ciabatta met dips.
De knol van selder, veel te weinig.
Kikkererwtenfrietjes, jammie.
Pollo loco, een beetje kip dus.
Cape Malay calamari, heerlijk.
We eindigden met een goede
portie! Tong, de suggestie van de chef.
First Thursdays

- The Eastern Food Bazaar
Op de elke eerste donderdag van de maand openen kunstgallerijen en winkels hun deuren tot 21u. Samen met Kylie en David gingen we dat eens beleven. Eerst de maag vullen! Chicken cheese Masala Dosa werd het voor mij en Kylie. David koos voor een shoarma. De Eastern Food Bazaar brengt je naar de Oosterse keuken. Je kiest en betaalt aan de kassa wat je gaat eten en dan bestel je aan het juiste 'eetkraam'. Ze maakten onze Masala Dosa vers voor onze neus. Het lijkt op een gevulde pannenkoek, lekker pittig en een grote portie.


 

- Art galleries
We liepen binnen in een leuke interieur/kledingswinkel, een wijnkelder en meer dan 3 kunstgallerijen.




 


Rondebosch in 't echt
- Reuzenspin net niet in huis
Het was me even schrikken! Ik wou het raam van de keuken sluiten en toen zat die kanjer van een spin op het raam! Gelukkig aan de buitenkant. Met de poten erbij was ze 10 cm lang, jakkes!



- Regen en de was?
Het zag er een mooie dag uit, dus hing ik de was buiten en vertrok. Toen ik 's middags thuis kwam, begon het te regen. Vlug hing ik wasdraden in huis, met dit al resultaat:


Labia met Kate
Voor haar verjaardag - dat is al heel lang geleden - trakteer ik haar op een uitje. Ze koos voor de film 'The theory of Everything'. Dat gaat over het leven van Steven Hawking, een aanrader.


Keramiek
Ik ben aan een nieuw project begonnen. Nog steeds klein en fijn! 



Intsangu
Sizwe belde me dat de short klaar is en dat hij stof gevonden had om de broek te maken. Hij vroeg me om langs te komen. De short zit zalig, echt comfortabel, maar de afrikaprint is niet diegene die ik had gevraagd. Erg lastig om dat te vertellen, maar ik deed het toch. Hij zal een ander short maken met de juiste print... Als er iemand van de lezers geïnteresseerd is in de short met gele-zwarte print, laat het me weten. Dan koop ik deze ook voor jou. De print voor de lange broek zal iets met zwart en wit zijn. 




Skype met Kat en Saar
Na een halfuurtje proberen te skypen tijdens de elektriciteitspanne, sprong dan toch de energie aan op de universiteit. Kijk maar hoe blij ze ermee waren! Hahaha!



Jytte en Koen op bezoek
- een kadootje voor Jytte
Iedere bezoeker ging naar huis met één van mijn keramiekwerkjes. Jytte koos deze oorbellen en ook nog een kom.


- Spelletjesavond
Kolonisten van Catan is een amusant en spannend kaartspel. Je moet wel elkaar een beetje durven bestelen en niet alleen voor jezelf spelen. Filip won met glans en daar was hij erg blij mee!


- Old biscuit Mill 
We gingen overdadig brunchen op the Neighboorgood Market. Er werd gekozen voor Aziatisch, salade, samosa en latikes. We dronken een gezond bessensapje en een raar bio-kombuchadrankje. De desserten werden ook gesmaakt: poffertjes, een Belgische wafel, kaastaart en een witte chocoladetaartje. Decadent!



- Stadsbezoek
Kaapstad werd ontdekt en we hadden een korte namiddag de tijd. We stapten door Bo-Kaap en de bekende straten zoals Long Street. We passeerden Greenmarket Square en de Company's Gardens.









- Rugby en Chinees 
De Stormers speelden een spannende match tegen de Brumbies. Het eindigde met slecht 1 punt verschil, 25-24. Gelukkig trapten de Australische speler de strafschop tegen de paal, anders waren de Brumbies gewonnen. We hebben nog lang kunnen napraten over deze wedstrijd. Onder andere aan de reuze draaitafel van het Chinees restaurant!






- Tafelberg
Via de spannende route 'India Venster' beklommen Koen, Jytte en Filip de Tafelberg. Op de top zagen ze een hagedis van zeker 30 cm. De afdaling ging via 'Platteklip'. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten