20-04-2015

Week 39: 30 maart tot 5 april 2015

Openluchtcinema 
Samen met Emmie, Tracey en Kylie keken we in Hillcrest naar 'Gone with the wind'. Ik kan het nog altijd niet geloven dat we zijn blijven zitten. Die film duurde véél te lang en het was echt koud. Nadien bleven Emmie en Tracey slapen.




Zip Zap Circus
Gerrit was gedurende 10 dagen op bezoek bij Zip Zap. Hij komt uit Nederland, maar woont in Queenstown in Zuid-Afrika. Hij leerde ons allerlei jongleerpatronen. Ik kreeg zelfs een dvd van hem waarop nog meer patronen uitgelegd en gefilmd staan. 





Op woensdag reed ik zelf naar Ubuntu, ik maakte onderweg wat foto's. Portia speelde met de kinderen een ritmespel, waarbij ze fantastich bewogen op haar getrommel. Zizi schoor haar mooie haar af, want ze is voor de derde keer in behandeling tegen borstkanker. Ik vind haar een sterke madam en dat raakt me diep.








Keramiek
Het doel is om kleine dingen te maken, want hoe nemen we dat op 27 juni allemaal mee naar huis? Ik zondigde en maakte een kom. De op het wiel gedraaide potjes werden afgewerkt en gaan de oven in.




Voor
Na
Verwennerij
Kate stond erop om me trakteren. Ze vindt het geweldig dat ik zwanger ben. Dat was een goede reden om na de keramiekles samen te lunchen en met een lekker koffietje te eindigen.



Manu en Maarten in Kaapstad
We zijn hier rot verwend! Het aantal familieleden en vrienden die overgevlogen zijn is overweldigend! Deze keer kwamen Manu en Maarten voor 4 dagen naar ons en daarna zetten ze hun reis doorheen Zuid-Afrika met hun tweetjes verder. 
Wat spookten we allemaal uit?
* Noordhoek 
We reden tot 'Monkey Valley Resort' om daar met een mooi uitzicht op de oceaan te lunchen. Daarna gingen we naar Noordhoek Beach, waar we een korte strandwandeling maakten en op de rotsen klommen. Nadien aten we en dronken we naar believen op de Noordhoek avondmarkt. Dat is altijd een topper. Deze keer huurden we een picknickdeken en zalig gezellige kussens. Chillen!






* Pinguins op Boulders Beach
De toerist kwam in hun naar boven toen Manu en Maarten de Afrikaanse pinguïns zagen. hihi.








* Kaappunt
Het was Pasen en heel het land heeft dan vakantie. Daarom moesten we een ellenlange file trotseren om het park in te geraken. Dat had ik nog nooit gezien. Gelukkig waren we dat snel vergeten, want we botsten op een eenzame bontebok, struisvogels, bavianen, zeeleeuwen en veel romantiek!








* Kaapstad 
We trokken de stad in en keken rond. Het leukste was de fotoshoot voor een huwelijk in de straten van Bo-Kaap. We mochten mee op de foto! Om de dorst te lessen gingen we naar 'Beer house' in Longstreet, waar 99 biersoorten op de kaart staan. We aten 's avonds met onze handen in "Addis on Cape", een Ethiopisch restaurant. Daarna speelden Filip en ik Manu en Maarten naar huis tijdens enkele spelletjes snooker bij 'Stones'.












* Tafelberg 
Het zijn mijn vrienden en mijn lief, maar ook mijn helden, want ze beklommen in 1u10 de Tafelberg. Dit deden ze door de wind en de mist! 



 

* Wijnproeven 
Dat deden we bij 'Durbanvill Hills'. Deze keer namen we een specialleke, we kregen veel hapjes die bij de wijnen pasten en een lekker dessert. Mijn wijn moesten we verdelen over de drie wijnproevers. Ambiance verzekerd!









* Het einde vieren
Dat deden we met een braai. Een echte braai = met echt héél veel vlees! 
Het laatste ontbijt met Manu en Maarten was gezellig, net als hun hele verblijf bij ons. Daarna het vliegtuig op richting Durban. Have fun!!





We kregen post
Dankje David en Eline.


Een dikke proficiat aan Tim en Sarah.
In januari geopend...
...nu pas verteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten