16-01-2015

Week 26: 29 december 2014 tot 4 januari 2015

Post
Nelle haar schattige geboortekaartje is toegekomen. We kregen ook verschillende Kerstkaartjes. Bij deze wensen we iedereen een zalige Kerst en een gelukkig 2015!



Werken aan de unief
Terwijl Filip werkt aan de UCT, surf ik wat op het internet en doe ik verder aan de blog. Tussendoor profiteren we van het zonnetje en lunchen we buiten. De UCT is daarvoor een prachtige locatie!



Smullen
We doen mee met de Zuid-Afrikanen en houden een braai.


's Ochtends een Belgische traditie: wentelteefjes.


Oud en Nieuw
Een beetje speciaal, zo met ons 2 nieuwjaar vieren. Daarom maakten we er een goed gevulde avond van. We gingen zalig uit eten bij Bistro Societe, daarna een filmpje pikken bij Labia. We vonden "Gone Girl" een aanrader. Nadien hadden we nog 15 minuten om naar Long Street te stappen. Daar was er een heuse mensenmassa aanwezig, benauwend veel. We telden mee af tot 2015. Ik wou nog wat vuurwerk zien, dus reden we naar de unief om een zicht over de stad te hebben.








De volgende dag stonden er 2 Skype-sessies met de families op het programma. Best speciaal en een beetje raar. Want eigenlijk wil je hen graag in 't echt het beste voor het nieuwe jaar wensen.

Familie Cools


 Familie Debeck



Knutsel - prutsel
De doos met klei en het bijbehorende gereedschap werd boven gehaald en ik ging me er een beetje mee amuseren. Op een andere dag had ik zin om te schilderen. Het is hier zomer, dus deed ik het in bikini, hihi.



Auto reparatie
Dit klusje hebben we ook op z'n Afrikaans opgelost. Omdat we geen garage vonden die open was, reden we richting Observatory. Daar vonden we Tafika aan de kant van de weg. Zijn 'garage' was wel open. Filip moest gewoon de vervangstukken bij de winkel gaan halen en Tafika herstelde de bougies.



De feestvetjes eraf sporten
We namen onze MTB's mee naar Tokai Forest. Ik voelde dat het lang geleden was, Filip kon vlotjes een tweede ronde. Nadien aten we onder de hoge bomen een lekker kippentaartje. 



We deden deze week 2 hikes. Eentje met ons twee en toen vonden we een uitkijkpunt om een nest van een roofvogel te spotten. Daarna gingen we ook zwemmen in de dam van Silvermine.









De andere hike was met de Ramblers, de wandelclub. Jammergenoeg kenden we bijna niemand op deze wandeling met zicht op Hout Bay. Ik deed dan mijn best om veel beestjes te spotten. Ik vond een kikker en een spinnennest. Jammergenoeg begaf ons fototoestel het tijdens de tocht.




Mopje van de week

Een vakantiesouvenier hangt op de frigo.
Onze alternatieve buurman op restaurant.

2 opmerkingen:

  1. Valsspeler!!!!! Zo kan ik ook schilderen, zenne !!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen