02-06-2015

Week 47: 25 tot 31 mei 2015

Zip Zap
- Ubuntu
De kinderen wouden erg graag dat ik filmpjes van hen maakte. Ik koos er eentje uit waar ze met 3 op staan. Ze maakten een kleine show!



- De show: 'Mamela, I am here'
De studenten van het 'Dare to Dream'-programma van Zip Zap traden op samen met enkele docenten. De ticketverkoop was een geldinzamelactie voor 'Clive Van Eysen Foundation'. Samen met Kylie ging ik kijken en we waren onder de indruk! Ik was met mijn gedachten bij Circus Zonder Handen, want ze waren het hele weekend in Bronks aan't optreden.


Jose, Mzukisi, Lunga en Timo in het voorprogramma.
Timo in de Chinese mast.
Lunga doet dé truc met 2 diabolo's.
Jose, de hoofdclown, geeft het beste van zichzelf.


Sabine in het doek.

Rugby
Stormers, van Cape Town tegen Cheetahs, van Bloemfontein. De Stormers wonnen met 42-12. Filip ging als een echte supporter: hij deed zijn truitje aan. 




Bezoek en afscheid
Sarah, Rob en Jesse kwamen bij ons eten. We verwenden ze met toastjes, vegetarische lasagne en tiramisu. Zij verwenden ons met babykledij, wijn en chocolade. We nodigden ze uit, want op 4 juni vertrekken Rob en Sarah naar huis - Canada. Sarah zal daar blijven en Rob komt terug om te werken op de UCT. Jesse gaat midden juni met zijn vrouw naar Amerika. Wij vertrekken op 27 juni, dus moesten we nog iets organiseren om elkaar te zien! Het werd een gezellige avond met volle buiken. Voor de vrouwen had ik een zelfgemaakt juweeltje.







Examentijd
Het was zover! De studenten van Jesse en Filip moesten in de prachtige Jameson Hall aan hun examen beginnen. Daarop volgden 3 dagen van verbeterwerk. Er waren 250 studenten aanwezig en Filip verbeterde 4 pagina's per student = 1000 pagina's! Ik ging ondertussen shoppen en kleurde wat verder in mijn favoriete boek.





Wat gebeurde er nog deze week?
- We kregen post van Lana en Freek! Het kaartje was 2 maanden onderweg. Merci!!

- Chinees afhalen, want dat is altijd lekker.




- Keramiek: Kate haar bollige vaas en mijn schilderwerk.




- We gingen naar de Kirstenbosch Craft Market.



- Het is hier koud, dus tijd voor een stoofpotje: tajine en couscous.



- Ik droeg voor het eerst één van mijn zelfgemaakte juwelen.



Mopje van de week
Ik denk dat ik het niet ga opeten...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten