11-08-2014

Week 5: 4 tot 10 augustus 2014

Vorige week vrijdag zijn we naar de fietsenwinkel BMC in Woodstock geweest. Daarna hadden we zin in koffie. De plaats waar we binnen gingen was echter geen koffiehuis, maar een echte brouwerij ‘Devils Peak’.


Devils Peak bar en erachter de brouwerij. 
Een homemade pintje en een Zuid-Afrikaanse ice tea.
Op de eerste dag van de 5de week was het even slecht weer als in het weekend. Ik kon me dus als een goede huisvrouw gedragen. Vandaag betekende dat de was doen. Toen ik voor de derde keer naar het waskot ging, kwam ik Juniper tegen. Ze is de vrouw van Jesse, de collega van Filip. Ze vroeg me of ik dinsdag om 12u met haar wou gaan wandelen. Toen ik ons appartement binnenkwam, had ik een sms van Kate. Ze wou met mij een koffie gaan drinken, ook op dinsdag! Wauw, dat beloofde de drukste dag ooit in Kaapstad te worden.

Ik was klaar voor de wandeling met Juniper. Regenjas en wandelschoenen had ik aangetrokken, gelukkig maar, want de regen was soms van de partij. Tijdens de tocht van 2u vertelde ze me allerlei natuurweetjes. Zoals dat de zilverboom enkel op de Tafelberg groeit. De naam vertelt echt hoe de boom eruit ziet. 


Juniper was mijn gids.
De zilverboom,  the silver tree
Blijkbaar moeten we er nu van genieten dat alles groen is.
Om 16u dronk ik koffie met Kate. We hadden afgesproken in Cavendish Square, het shoppingcenter van Claremont. Ze kent het daar al en zagen elkaar aan Vida e caffe. Zij betaalde deze keer en de volgende zal voor mijn rekening zijn. Leve de lekkere latte en gebakjes!
Een fijne koffedate met Kate.
Het slechte weer zorgde ervoor dat ik niet naar de netball-training ging. Ik zag ook niemand van de ploeg buiten, dus voelde me niet al te schuldig. We hebben in plaats daarvan een gezelschapsspel gespeeld. Ik geef het toe, Filip won.


Ik onder het dikke deken, Filip in winnaarspositie.
Ik ging naar de keramiekles met de grote verwachting dat mijn vaas gebakken ging zijn. Helaas pindakaas, blijkbaar moest die eerst drogen en door het slechte weer duurde dat 1 week. Tijdens de les ging de vaas de oven in. Volgende week zal ik ze beschilderen, jeej! Ik kreeg klei mee naar huis, dus nu kan ik er hier ook wat mee bezig zijn.


Project 2: pot met deksel
Kate gebruikt grove middelen om haar
melkkan mooi glad te krijgen.
Project 3: kleistempels en kettinghangertjes
Na het pottenbakken hebben Filip en ik samen
geluncht op de trappen van de UCT. Calamares!

Die avond miste Filip de bus naar UCT. Hij bleef 40min wachten op de volgende, toen die niet kwam stond hij opeens terug thuis. Geen badminton voor Filip deze week, dat was erg jammer. 

Vrijdag stonden we op en de zon scheen, dat beloofde een prachtige dag te worden. Na het werk maakten we een korte wandeling. Na 5 druilerige dagen viel het op dat iedereen naar buiten kwam. Op alle gezichten straalde de vrolijkheid eraf. De berg is een trekpleister voor sportievelingen: joggers, fietsers en wandelaars. Opeens zag ik een zeldzaam dier op onze weg lopen, de caracal. Je mag ook woestijnlynx zeggen, herkenbaar aan de pluimpjes op zijn oren.Te cool!


Flippie content in zijn blote benen, zon!
De caracal, goed gespot, Bekkie!
Zaterdagochtend zijn we lid geworden van The Peninsula Ramlers hiking club. Olé. We maakten een wandeling van Newlands Forest tot Kirstenbosch Garden. Dat is de botanique van Kaapstad met prachtige collecties planten en een hoge wiebelende brug langs de toppen van de bomen.

Onderweg in Newlands Forest.
De zak van Circus Zonder Handen was mee!
In Kirstenbosch Botanical Garden.
De Boomslang, een wiebelende brug.
Op de terugweg vond Lyn deze parkiet.
’s Avonds waren we uitgenodigd door Sara en Rob om in een Mexicaans restaurant samen met hen te gaan eten. Een fijn koppel in een gezellig restaurant met lekker eten, dat kan alleen maar een toffe avond geweest zijn.

Filip en Sarah bij Mexican Kitchen. 
Sarah, Rob en Filip, laten het smaken.
We werden er beschermd.
Zondag om 10u gingen we de auto regelen met Greig. We dronken met hem een koffie in Observatory. Het is zijn favoriete wijk. We praatten samen over alles wat nog geregegeld moest worden en maakten een paar concrete afspraken. We zullen elkaar op dinsdag terug zien, nadat hij de aandrijfriem liet vervangen. Hij is erg vriendelijk en wil met ons ook eens gaan MTB’en, want hij kent hier de weg! 
De zon trok ons de berg op voor een wandeling. We kwamen boze blaffende honden en hun bazen tegen. Ik was echt bang, dus namen we een dun pad omhoog door een oud bos. Het was daar zalig rustig. Op de terugweg hoorden we vogels een fluitgesprek houden.


Deze spirinkhaan was giga.
Koppie foam grasshopper.
In het oude bos.
Even rusten bij de waterval.

 De kaapse grasvogel zingt voor jullie.

Wat gebeurde er nog deze week?

Evi maakt haar eigen botanique.
Gevonden op straat. 
De aronskelk fleurt de living op.
Op een regenachtige dag kreeg de puzzel vorm.
Mopje van de week

Ietsepietsie te sexy.


2 opmerkingen:

  1. Oooooh, de Zuid-Afrikaanse arondskelken. Telkens ik er hier in een bloempot zie staan, moet ik eraan terugdenken dat ze daar inderdaad gewoon in de wilde natuur bloeien. Zalig!
    Blij dat jullie het daar naar jullie zin hebben en jullie al veel vriendjes gemaakt hebben :) En keep on blogging! Ik ben een fan!
    liefs, sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige week!!! Wish we were there!!! Waar kun je zo'n puzzel kopen?;)

    BeantwoordenVerwijderen