16-02-2015

Week 31: 2 tot 8 februari 2015

Zip Zap
We zijn er goed ingevlogen deze week, ik zag de circusbende 3 keer. Dat is de normale gang van zake en dat voelt meer dan oké. Na ons werk in Ubuntu hebben we de nieuwe gewoonte om te trakteren. De lesgevers gaan om beurt fruit, vis of iets anders halen om met elkaar te delen onderweg naar huis. Deze week was het fruit en vetkoek. Portia trateerde ons op een giga smoutebol. Ik vond het lekker, maar redelijk zwaar op de maag. Na de wekelijkse teamvergadering vierden we de verjaardag van Joe, Bulie, Zizipho en Tam. Er werd gezongen voor de jarigen en dan vlogen we op de veel te zoete taart.










Nieuws uit België
– Skype
ouders Filip
Erwin en Sanne
– Post
Fotokaartje nummer 9 is toegekomen. 
Dankje koude kiekjes.
Amusement
– Keramiek
De 3 werkjes van Nadine zien er prachtig uit. Wat zal ze blij zijn om ze eindelijk te zien! Al mijn juweeltjes zijn klaar om voor de laatste keer in de oven te gaan. Ik vind dat ophangsysteem heel erg cool.




– Literatuur
Ik deed deze week erg mijn best. Eén boek is uit (dankje Els) en ik startte het volgende. Het tweede boek is ook al uit, het las als een trein. (dankje William en Nadine)

– Concert
In de botanische tuin van Kirstenbosch kan je elke week naar een optreden gaan. Iedereen neemt dan zijn picknick mee en geniet van de muziek. Deze keer was er ook veel ambiance. We zijn fan van 'Freshly Ground'. Filip ging zelfs de cd kopen!




– Klimmen
Ik geraakte met mijn gladde zolen niet hoog op deze omgevallen boom zonder schors. Emmie, David en Kylie waren de echte apen!



- Bakles
Celia is de moeder van Lyn en ze kan erg lekkere taartjes bakken. Zo kwamen we samen op het idee om bij haar bakles te volgen. Deze week was de eerste les. We maakten een bierbrood en kaastaart. Allebei overheerlijk!!




- Op café
Dé persoon om mee op café te gaan is Emmie. Na het werk gingen we vrijdag er eentje drinken. Het was gezellig tot het moment dat 2 zatte mannen met ons begonnen te praten. Ze waren vrienden van elkaar, maar de ene noemde de andere zijn vrouw een gorilla. Tja, verder dan zulke conversaties zijn we dus niet geraakt.


 

Sportiefjes
– Wandelen
Het was al lang gelden dat we een wandelingetje maakten vanuit Rhodes Memorial. We gingen op zoek naar de quagga. Vanop de M3 zag ik ze reeds 2 keer grazen. Ik hoopte deze zebra-achtige aan Filip te tonen, maar helaas, niets gezien.


– Zwemmen
Dankzij Filip zijn opzoekwerk hadden we een lange lijst met zwembaden in de buurt van Kaapstad. Vlakbij ons, aan het Zuid-Afrikaanse circus, in Observatory is er eentje. Het is een buitenzwembad. Dat was een verrassing, maar ook weer niet. Hier is dat echt efficiënt. We deden 20 lengtes. Het bad zou 33m lang zijn, niet slecht! De ligging is ook prachtig, met zicht op Devil's Peak.



Mop van de week





Geen opmerkingen:

Een reactie posten