02-02-2015

Week 30: 26 januari tot 1 februari 2015

Cultuur in Kaapstad
- Samen met Kylie en Emmie een avondje uit. We aten fish & chips en daarna keken we in Labia naar 'Pride'. Dat was best een humoristische film! Goed gelachen.



- We trokken naar het 'Izoko South African Museum'. Daar kochten we een combiticket, zo zagen we de permanente collectie, het planetarium en de tijdelijke fototentoonstelling. In het museumdeel leerden we allerlei weetjes over Zuid-Afrika, tijdens de lezing in het planetarium was het moeilijk om mijn ogen open te houden, maar dankzij de airco bleef ik wakker! De natuurfoto's waren prachtig! Nadien lunchten we, we aten een heerlijke mezze op een gezellig pleintje bij 'Maria's'.







- Niet dat ik kunst creëer, maar misschien maak ik toch iets moois? Nadine deed dat ook toen ze hier op bezoek was. Deze week dompelde ik haar werk in de glansverf. Zelf maakte ik een zeepbakje, een beker voor de tandenborstels en een mislukt papierenbootje. Het beste van deze week was dat Kate terug is! Ze is zelfs aan 3 vazen tegelijk bezig!!




Sportief in Kaapstad
- We gingen naar de eerste oefenmatch van de Stormers kijken. Die speelden tegen de Cheetas. Het was best een spectaculaire wedstrijd met veel doelpunten. Het werd 39-31 voor de Stormers.



- We moesten naar Contermanskloof, want Filip dacht dat hij daar 2 weken geleden zijn drinkbus vergeten was. Bij de verloren flessen stond die van hem, gelukzak! En dan de MTB op! Klimmen en afdalen in betere temperaturen dan vorige week.



Skype en Post
- Lores verjaardag werd nog eens gevierd en wij waren erbij! Wat een grappige gebeurtenis. Terwijl ze lasagne aten, keken we ernaar, ondertussen konden we de gesprekken volgen. Filip gaf een klein verjaardagscadeau op aanvraag: op het schoolbord schreef hij een stelling die moest bewezen worden. Niet echt boeiend voor sommigen onder ons, hé Kat?




- Er kwam een fotokaart van Els, Michiel en Manu toe. Ze aten samen Péé Klak-spaghetti bij Els thuis. Njammie.


Aan het werk in Kaapstad
- Ubuntu was weer een succes. 's Morgens komt de chauffeur Mphumzi me afhalen aan het South African National Circus. Dat is vlakbij ons huis en dan hoef ik niet door de file richting Kaapstad. Samen met Portia lesgeven is echt leuk. De kinderen zijn erg enthousiast. 




- Voor mij is deze week een nieuw project van start gegaan. Het heet 'Makers Station'. In een gebouw in Woodstock zijn 2 broers, Felix en Manus, aan de slag gegaan. Ze bieden 'makers' een werkplek aan. Dat kunnen artiesten, designers, werkmannen,... zijn. Ian huurt er een atelier om er aan zijn robohand te werken. Ik ben er vrijwilliger. Deze week zette ik de bibliotheek op orde. Ik ben erg enthousiast over dit project. Ze willen er een koffiebar in, er komt een mooi terras en je hebt een prachtig zicht op de Tafelberg en Lions Head!




- Filip zijn bureau is erg warm, zeker op dagen boven 30 graden celcius!


Wat gebeurde er thuis?
- We mogen de stofzuiger, een kookpot en een citruspers van Kate lenen. Daar maakten we al handig gebruik van. Dankjewel, lieve Kate.



- We kookten lekkere dingen.



- We zagen dieren. Een gekko op de buitenkant van het badkamerraam en reuze libel in onze slaapkamer.



- Kapsalon Yvette opende haar deuren. Filip kwam langs en kreeg een fris kopje.


- Het kleurboek voor volwassenen werd na maanden van onder het stof gehaald. Deze tekening moet klaar!


Elektriciteitspanne. Elke wijk valt hier al eens zonder elektriciteit, een soort van besparing, zeker? Hoe zit dat nu in België eigenlijk? Dit was de zoveelste keer in Kaapstad, maar nu wel de eerste keer in 't donker...



Mopje van de week

De eerste sproeiers staan goed, maar de achterste niet...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten