02-03-2015

Week 33: 16 tot 22 februari 2015

UCT
De lessen zijn officieel herbegonnen. Alle studenten zijn op post. Met een aantal evenementen maakten ze de campus erg levendig. Filip en Wouter zagen onder andere een skate- en bmx-happening met grote jumps en ramps.




Filip gaf zijn eerste lessen. Het viel goed mee en de studenten stellen erg veel vragen. Hier zie je hem na zijn eerste les. 't Was precies plezant.




Ik zag ook nog ander leven rondlopen of kruipen: akelige rupsen die een vlinder zullen worden en een hongerige eekhoorn.




Post van Ilse
We kregen de beste wensen van mijn lieve collega Ilse. Het kaartje is wel 2 maand onderweg geweest. Merci!



Skype: Nelle groeit!
Dit is de beste weg om te zien hoe die kleine Nelle groeit. Wat is het een schattig dotje!




Maker Station
Ian toonde me hoe zijn 3D-printer werkt. Hij was net een boeddha aan 't printen, maar hij gebruikt het vooral om een 'Robohand' te printen. Dit doet hij voor kinderen met een amputatie aan hun hand of vingers.






Mijn bijdrage van de week was de veiligheidsfiches ophangen. Maria en ik waren een sterk team.



Zaterdag was het opendeurdag. Emmie en ik namen er een kijkje en hielpen een handje in de keuken. Alois, Filip en Wouter kwamen ook langs. Het was een succes, want het 'golfevenement' met de verklede mensen vulden ook de ruimte.





Koken bij Kylie
We maakten gluten vrije lasagne en 2u later konden we het opeten. Het was heerlijk en we deden onze best om 2 stukken binnen te steken. Pfff...



Old Biscuit Mill
Samen met Emmie en haar vrienden Joy en Darren gingen we naar de markt. We kozen samoosas en jalapenos. Ik gaf mijn portie jalapenos aan Emmie, want mijn mond stond in brand!



Zip Zap
- Bij Ubuntu speelden we allerlei spelletjes en de kinderen vonden de grote bal erg leuk. De circustechnieken kwamen natuurlijk ook aan bod.






- Re sprong in de trampoline en alle kinderen konden hem nadoen, ik was onder de indruk.



Wouter op bezoek
- Deze collega en vriend van Filip houdt van spelletjes spelen. Daar profiteren we van. We leerden hem de spellen 'Hive' en 'Machiavelli'.



- Op een zonnige, maar winderige namiddag gingen we de surfers en kiters observeren in Muizenberg. Ze kunnen er wat van! Achteraf genoten we van een vers sapje en pannenkoek in de surfers pub.





- De avondmarkt in Noordhoek is een aanrader. Het eten is er goed en het zicht op de wijngaard en de zee is overweldigend. We hadden ook nog een goede plek gevonden om de zon te zien ondergaan.





- Dankzij Zip Zap konden we gratis naar de opera 'Afro Popera - African Angels'. Er was erg veel ambiance, de zangers en zangeressen dansten en dat deed ook het publiek. Het was onze eerst opera en die was meer dan geslaagd.




- Zuid-Afrika bezoeken, daar hoort en matchke rugby bij. Zeker voor Wouter, want hij was één van de collega's die ons 2 tickets cadeau hadden gedaan. Deze week wonnen de Stormers van de Blues met 27-19. Het was de openingsmatch van het nieuwe seizoen, dus een school zorgde voor extra spektakel. Alois van Zip Zap was ook mee. Zij speelt in Frankrijk rugby en kon me zo wat extra regeltjes uitleggen. Achteraf aten we Chinees bij ons favoriete restaurant.








- Uitstap naar Cape Point: veel dieren gezien: pinguïn, baviaan, elandantiloop, aangespoeld Portugees oorlogsschip, zeeleeuw, dassie, hagedis, struisvogel, viergestreepte muis. Toen we ons 4-uurtje aten, kwam een baviaan het papiertje van Wouters muffin stelen. We keerden terug via de mooie tolweg 'Chapmans Drive'.












- Een typisch gerecht is een lekkere braai. Eentje met genoeg vlees, groenten en gebakken maïs en aardappelen. Het heeft goed gesmaakt.




Keramiek


De tandenborstelhouder.
Kate gaat ervoor!

Een kom in wording.

Mopje van de week


Tijdens de Zip Zap vergadering gebeuren
er ook al eens circustrucjes.
Mijn BBQ-bord.
Asseblief een bekkie Afrikaans.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten